سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور باکو | قیمت تور باکو

باکو | تور باکو

    نظر

اثر سنگی و هنری قبوستان

پارک ملی قبوستان با نام رسمی چشم‌انداز فرهنگی سنگ‌ نگاره‌ های قبوستان، منطقه‌ ای تپه‌ ای و کوهستانی در جنوب ‏شرقی رشته‌کوه‌های قفقاز است که به‌طور عمده در حوضه آبریز رود جیران‌ کچمز، بین رودهای پیر ساعات و ‏سومقاییت، در غرب قبوستان (در حدود 64 کیلومتری جنوب غربی مرکز باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان) و در ‏کرانه‌های غربی دریای خزر قرار دارد.

سفر به باکو,گردشگری باکو,تور باکو

در سفر خود با تور باکو می توانید از این بنای تاریخی بازدید کنید.

دره‌هایی تنگ و عمیق که در زبان ترکی آذربایجانی قبو نامیده می‌شوند این ‏منطقه را قطع می‌کنند و نام قبوستان نیز احتمالاً برگرفته از همین قبوهاست.‏

وجود سنگ‌نگاره‌های تاریخی، آثار باستانی، گل‌ افشان‌ ها و گازسنگ‌ ها در این منطقه سبب شد تا قبوستان در سال ‏‏1966 منطقه‌ ای با اهمیت ملی-تاریخی در آذربایجان اعلام و کوه‌های بویوکداش، کوچوکداش، جینگیر داغ و تپه یازیلی ‏که در نزدیکی دریای خزر در جنوب شرقی قبوستان تحت حفاظت دولتی قرار گیرد. پس از آن این منطقه در سال ‏‏2007 نیز به‌دلیل سنگ‌ نگاره‌ هایش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این سنگ‌ نگاره‌ ها به‌واسطه کیفیت ‏حجاری‌ ها و نمایش مواردی همچون شکار، جانوران، گیاهان و سبک زندگی در دوران پیش از از تاریخ و نمایش توالی ‏فرهنگی از آن دوران تا قرون وسطی به‌عنوان میراثی با اهمیت جهانی بسیار درنظر گرفته‌ شدند.

موزه کتاب های مینیاتور باکو:

موزه کتاب های مینیاتور هم که در باکو قرار دارد یکی از 30 موزه موجود شهر باکو میباشد که در سال 2002 افتتاح شده و در آن 6500 که سالم کوچک شده آثار کلاسیک از 64 کشور مختلف مثل جمهوری های سابق شوروی و همچنین اروپایی به نمایش گذاشته شده است.

در میان این کتاب ها که ضخامت آنها گاه به چند میلیمتر میرسد و در نوع خود بی نظیر میباشند میتوان از کتاب های شاعران قدیمی مثل نظامی، سعدی و آثار نویسندگانی مثل فیودور داستایفسکی و همچنین کتابهای دوره کمونیستین نام برد.

خدمات آژانس هواپیمایی فاراگشت:
  • تور باکو
  • قیمت تور باکو
  • سفر به باکو
  • تور لحظه آخری باکو
  • رزرو تور باکو
  • تور باکو ارزان
آژانس فارا گشت کوروش کبیر بعنوان مجری منتخب برتر تور باکو توسط مردم ، شرایط ویژه ای را برای شما فراهم کرده تا از این شهر فوق العاده دیدن کنید و رزرو این تور با قیمت تور باکو در غالب تور باکو زمینی یا تور باکو هوایی مختص خودتان را داشته باشید.

آژانس هواپیمایی فاراگشت کورش کبیر

faragasht.com

مجری اصلی تورهای مسافرتی داخلی و خارجی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

021-86037416