سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور باکو | قیمت تور باکو

تور باکو | قیمت تور باکو

    نظر

 

اولین مستندات شهر باکو به قرن ششم میلادی بر می گردد. شهر باکو در آن زمان پیوند تاریخی گسترده ای با کشور ایران داشته است. پس از این که زمین لرزه? بزرگی در قرن 12 میلادی شماخی پایتخت شروانشاهان را ویران نمود، آهسیتان اول باکو را به عنوان پایتخت جدید انتخاب کرد. در زمان ساسانیان حضور و نفوذ عوامل ایرانی در کرانه‌های اران از تالش و باکو تا دربند بسیار قوی و چشمگیر بود. در دوره? شروانشاهان، باکو بخشی از شروان بود. شروان مانند بقیه? اران بخشی از سرزمین آذربایجان نبود. آذربایجان به منطقه? جنوب رود ارس گفته می‌شد.


تور باکو | اطلاع از قیمت تور باکودر آژانس گردشگری فارا گشت

سفر به باکو,قیمت تور باکو,تور باکو

باکو پایتخت شیروانشاهان در سده‌های 14 و 15 میلادی بود و بعد بخشی از ایران صفوی شد. حکومت عثمانی در قرن 16 میلادی طی دوره‌ای کوتاه به قسمت اعظم قفقاز از جمله باکو حاکم بود. نادرشاه افشار توانست این قسمت از آران، گرجستان و منطقه? ارمنستان فعلی را دوباره به ایران بازگرداند. در جنگ‌های ایران و روس در زمان فتح علی شاه این ناحیه بر اساس عهدنامه گلستان و ترکمانچای از ایران جدا و به دست روس‌ها افتاد و باکو در اواخر قرن نوزدهم و دهه? اول قرن بیستم از بزرگ‌ترین مناطق تولید نفت جهان بود.

  • اثر سنگی و هنری قبوستان

پارک ملی قبوستان با نام رسمی چشم‌انداز فرهنگی سنگ‌نگاره‌های قبوستان، منطقه‌ای تپه‌ای و کوهستانی در جنوب ‏شرقی رشته‌کوه‌های قفقاز است که به‌طور عمده در حوضه آبریز رود جیران‌کچمز، بین رودهای پیرساعات و ‏سومقاییت، در غرب قبوستان (در حدود 64 کیلومتری جنوب غربی مرکز باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان) و در ‏کرانه‌های غربی دریای خزر قرار دارد. دره‌هایی تنگ و عمیق که در زبان ترکی آذربایجانی قبو نامیده می‌شوند این ‏منطقه را قطع می‌کنند و نام قبوستان نیز احتمالاً برگرفته از همین قبوهاست.‏

سفر به باکو,قیمت تور باکو,تور باکو

پارک ملی قبوستان / قیمت تور باکو

  • حمل و نقل عمومی در باکو

خوب است بدانید باکو در مقایسه با کلانشهرهای دنیا، شهر چندان وسیعی نیست اما سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی دارد و در کنار تاکسی و اتوبوس، گزینه های متنوعی همچون مترو، مینی بوس، دوچرخه و قطار برقی در این پایتخت وجود دارند. در ادامه با انواع گزینه های حمل و نقل، هزینه ها و نحوه پرداخت آن ها آشنا می شویم.

شهرداری باکو از سال 2015 سیستم بلیت الکترونیک شهر را با نام باکی کارت (Bak?Kart) راه اندازی کرد. باکی کارت را می توانید در ایستگاه های مترو، ایستگاه های مشخص اتوبوس و ایستگاه های فروش باکی کارت تهیه کنید.

 باکی کارت در مجموع دو نوع دارد:

  • 1- کارت های پلاستیکی و با قابلیت شارژ مجدد که هزینه آن 2 منات آذربایجان (معادل 12,264 تومان) است. با این پول علاوه بر خود کارت، هزینه شارژ آن را هم پرداخت می کنید.
  • 2- کارت های کاغذی: این کارت ها غیر قابل شارژ هستند و حداکثر تا 4 بار می توانید از آن ها استفاده کنید. خوب است بدانید پس از اولین استفاده این کارت ها تا 45 روز اعتبار دارند: هزینه 0.2 منات آذربایجان (معادل 1,226 تومان)

در حال حاضر می توانید از این کارت ها برای پرداخت هزینه مترو و اتوبوس های قرمز رنگ جدید باکو استفاده کنید. البته به زودی قرار است ترتیبی داده شود تا بتوان از باکی کارت در دیگر بخش های حمل و نقل عمومی استفاده شود. برای پرداخت هزینه سایر وسایل حمل و نقل عمومی لازم است که همیشه تعدادی سکه و قپیک در جیب خود داشته باشید.

 

خدمات آژانس هواپیمایی فاراگشت:
  • تور باکو
  • قیمت تور باکو
  • سفر به باکو
  • تور لحظه آخری باکو
  • رزرو تور باکو
  • تور باکو ارزان
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی ما در قسمت تور باکو مراجعه کرده و یا با شماره 02186037416 تماس حاصل فرمایید. توجه داشته باشید که با عضویت در سایت ما نیز قیمت تورها و بلیت‌ها به تلفن همراه یا ایمیل شما ارسال خواهد شد.

آژانس هواپیمایی فاراگشت کورش کبیر

faragasht.com

مجری اصلی تورهای مسافرتی داخلی و خارجی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

021-86037416

info@faragasht.com