سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور باکو | قیمت تور باکو

تور باکو فاراگشت | تور باکو ارزان

غذاهایی که در سفر به باکو باید امتحان کنید:

غذا در فرهنگ مردمان آذربایجان نقش مهمی را ایفا می کند. غذاهای آذری بی شباهت به غذای ما ایرانی ها نیستند اما برای گردشگران سراسر جهان این غذاها خارق العاده به حساب می آیند. این غذاها را در تور باکو فاراگشت حتما امتحان کنید:

  • پلو آذربایجانی:

سه جزو اصلی این پلو برنج، زعفران، دارچین و گیاهان معطر است و روی آن گوشت سرخ‌ شده ‌ی گوسفند، مرغ، بره یا گاو می ‌گذارند و مخلوطی از سبزیجات و میوه ‌های تازه و گاهی میوه ‌های خشک و آجیل کنارش سرو می ‌کنند. این غذا را می‌ توانید در تمامی نقاط باکو پیدا کنید که از مشهور ترین غذاهای آن است.

  • بالیق:

این غذا یکی از محبوب ‌ترین غذاهای علاقمندان به غذاهای دریایی محسوب می شود. بالیق در زبان آذری به معنای ماهی است. این غذا شامل ماهی خاویار شکم پری است که به صورت گریل شده همراه با رب انار برای ترش مزه کردن ماهی سرو می شود.

  • دوشابارا:

دوشبارا از خمیرهایی از گوشت چرخ‌کرده همرا با ادویه‌ است. دوشباراهای آذربایجان بسیار کوچک و کم بوده و در آب گوشت پخته می‌شود.

  • شکر بورا:

شکر بورا معروف ترین دسر آذربایجان و باکو است. شکر بورا نوعی شیرینی پای است که در آن از گردو، بادام، مخلوط شکر و عسل و فندق استفاده می شود.


  •  قوتاب:

قوتاب نوعی نان پهن است که داخل آن را با مواد مختلفی مانند گوشت، اسفناج، پنیر و کدو تنبل پر می‌کنند و بسیار پرطرفدار است.نان قوتاب از خمیری که با آرد، آب، تخم مرغ و نمک درست می‌شود، تهیه شده و به شکل هلالی تا کرده و سپس هر دو طرف آن را سرخ می‌ کنند. قوتاب معمولا با ماست محلی، سبزی و سماق سرو می‌ شود.

  • آش دوغ:

آش دوغ هم مانند ایران در تمامی نقاط آذربایجان و باکو پخته می‌ شود که در تهیه‌ ی آن از انواع سبزی‌ ها مانند گشنیز و شوید و همچنین برنج و نخود و ماست استفاده می‌ شود. بسته به آب‌ و هوا، این آش هم گرم و هم سرد سرو می‌ شود.


تور باکو فاراگشت به دو صورت کلی قابل اجرا برای شما می باشد که انتخاب هر کدام به سلیقه و شرایط دلخواه شما می باشد.

همکاران ما آماده پاسخگویی به همه سوالات شما در مورد قیمت تور باکو فاراگشت و تور باکو ارزان می باشند، با خیال راحت تماس بگیرید.

تور باکو هوایی که معروف است به تور باکو با هواپیما (با ایرباس و یا بویینگ های ایرانی و خارجی).

تور باکو زمینی که معروف است به تور باکو با اتوبوس (با اتوبوس های ویژه vip تخت شو).

آژانس هواپیمایی فاراگشت کورش کبیر

faragasht.com

مجری اصلی تورهای مسافرتی داخلی و خارجی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

021-86037416 – 021-86037418